rijles

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
isebel98

rijles

Bericht door isebel98 » do 21 feb 2013, 13:13

Ik heb een vraagje..
Ik ga minilesjes geven aan mijn oppas kindje en haar vriendinnetje. Ze hebben al wel eens les gehad dus ze weten al wel wat. Ik heb vandaag de eerste les gegeven. Ik heb de paarden geborsteld, wat grondwerk dus netjes meelopen en stoppen enzo. Ook hebben ze even gereden. Wat stoppen sturen stoppen en even een paar stapjes gedraafd. Ze hebben al wel eens les gehad dus ze weten al wel wat. Hebben jullie nog leuke ideeën, wat ik met hun kan doen?
Alvast bedankt! :)
Wembley en Oebke <3
rocky&moby

Re: rijles

Bericht door rocky&moby » do 21 feb 2013, 15:34

Netjes leren sturen, tussen pionnen rijden, balans oefeningetjes.

Zo te lezen heb je geen diploma, mocht je dan geld voor deze lesjes
vragen zal ik wel op de verzekerings technische kant letten.
Jowien

Bericht door Jowien » do 21 feb 2013, 16:29

-Balkjes neerleggen waar ze tussendoor moeten, steeds wat smaller. Kan ook in draf als het goed gaat.
-Pionnen inderdaad: slalommen, bij elke pion stil staan, of overgang.
-Cirkels en vierkantjes afwisselen.
-Doolhofje van balkjes (bv S-vorm neerleggen) waar ze door moeten zonder de balken te raken. Als je het echt moeilijk wilt maken kun je de balken op kleine blokjes leggen of autobanden, dat ze eraf vallen als ze ze aanraken.
-Een bamboe stok of touw los over twee hindenisstaanders leggen, en dat ze dan ietsje moeten bukken om eronder door te gaan.
-Met 1 hand een figuur rijden.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
isebel98

Bericht door isebel98 » do 21 feb 2013, 19:40

Bedankt voor de leuke ideeën!!!
Wembley en Oebke <3
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » do 21 feb 2013, 19:49

voetballen met zo'n mega bal :D leren ze goed van sturen en vinden ze leuk en de paarden meestal ook *o/*
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 21 feb 2013, 19:58

rocky&moby schreef:Netjes leren sturen, tussen pionnen rijden, balans oefeningetjes.

Zo te lezen heb je geen diploma, mocht je dan geld voor deze lesjes
vragen zal ik wel op de verzekerings technische kant letten.
Ook met diploma moet je daarvoor goed oppassen. Mocht er bij het vallen iets breken ofzo en de ouders komen daarvoor verhaal bij je halen dan kan het je heel veel geld gaan kosten. Altijd goed mee oppassen met dit soort dingen zodat je er achteraf geen enorme spijt van hebt dat je ze les bent gaan geven.
Bailey

Bericht door Bailey » do 21 feb 2013, 21:30

Tjah, hoe leuk ik je idee ook vind.... ik zou inderdaad ook oppassen...
Had vroeger ook die neiging; oh, kindjes op de pony, leuk enzo. En dat ís het ook, totdat het dus misgaat. En ongelukken zitten helaas in een heel klein hoekje.

Een manege een aansprakelijkheidsverzekering voor dit soort situaties, maar dat heb je als particulier dus niet. Jou paard, jou verantwoordelijkheid als er wat gebeurt. Ook als er iemand anders op zit, en al helemaal als je lesgeeft (voor geld) aan de kinderen van iemand anders.

Ik zou er echt mee opletten, persoonlijk zou ik het echt gewoon niet doen. Hoe jammer ook, want natuurlijk is het superleuk om te doen! Zeker als je er een geschikte pony voor hebt.
Antine

Bericht door Antine » vr 22 feb 2013, 09:28

Ik liet vroeger op mijn Noriker en nu op Aselt vriendinnetjes van Anne rijden. Ze moeten wel ALTIJD een cap en een bodyprotector om..en ik ben er altijd bij. Veiligheid voor alles zeg ik altijd. Zelf vind ik het een fijn idee dat ook kinderen die verzot zijn op paarden en ouders hebben die het niet kunnen betalen (of willen) de kans krijgen om eens te rijden. Ik geef dan ook een soort van 'lesje' en vind dat hartstikke leuk om te doen en kan zoo genieten van de kinderen. En Aselt is super braaf natuurlijk :D
isebel98

Bericht door isebel98 » za 23 feb 2013, 19:36

oke, bedankt voor het advies! (ook voor alle waarschuwingen ;) )
Wembley en Oebke <3
Plaats reactie