Clovis scheren?
Clovis scheren?
Clovis word vrijdag weer geschoren
aangezien hij heel raar stug soort varkens haar krijgt?
iemand hier ervaring mee?
kan je nog scheren in januari?
aangezien hij heel raar stug soort varkens haar krijgt?
iemand hier ervaring mee?
kan je nog scheren in januari?
Clovis me eigen paardje sinds 19-08-12 <3
Heb ook nog een shetlander Wanda =)
Re: Clovis scheren?
hij staat nu onder de deken? komt het daar niet door? Bij celin zijn de haren ook kapot door de deken
Ctje 

ja hij staat onder een deken.Mieke schreef:hij staat nu onder de deken? komt het daar niet door? Bij celin zijn de haren ook kapot door de deken
maar die heeft hij al vanaf begin op.(zoon 3 maand) en nu krijgt hij dit
dus denk niet dat het aan de deken ligt?
Clovis me eigen paardje sinds 19-08-12 <3
- kristelhans
Ik scheer Beer volgende week ook gewoon weer. Hij komt altijd prima in zijn zomervacht. Is al wel extreem aan het verharen nu, erger dan andere jaren. Die rare haren kunnen misschien 'nieuwe' haren zijn? Als hij nu zijn winterhaar loslaat komt daar wellicht zomerhaar voor in de plaats..bij de ene is dat meer/anders dan bij de andere. Sommige paarden hebben superveel haar, zoals die van mij en andere paarden (fjorden) weer veel minder.
Bij ieder paard is het anders, gewoon proberen dus!
Bij ieder paard is het anders, gewoon proberen dus!
Caya is ook geschoren. Ik vind het zelf ideaal. Ik heb hem twee weken terug voor de tweede keer geschoren, begin oktober voor de eerste keer deze winter. Geen problemen met zomervacht gehad vorig jaar. Als je gewoon zijn temperatuur in de gaten houdt, denk ik dat je niet veel kwaad kan doen.
Ik denk dat de vacht nu ook komt door de deken, winterharen zijn nu eenmaal veel zwakker en kneuzen ook sneller.
Ik denk dat de vacht nu ook komt door de deken, winterharen zijn nu eenmaal veel zwakker en kneuzen ook sneller.
Caya (v. Kunar) 

Eros heeft dit ook gehad. Bij de divoza wisten zij me te vertellen dat dit door de deken komt. Als je een katoenen binnenkant hebt dan krijgen ze varkenshaar. Wanneer de binnenkant van de deken van nylon is, hebben ze het niet.
Ik heb Eros dus opnieuw geschoren en een andere deken opgedaan met een nylon binnenkant (pagony deluxe onderdeken) en hij heeft het niet meer
Ik heb Eros dus opnieuw geschoren en een andere deken opgedaan met een nylon binnenkant (pagony deluxe onderdeken) en hij heeft het niet meer

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

klopt idd van dat haar, maar dat gaat met het krijgen van de zomervacht vanzelf wel weer weg hoor!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
- Yfke-lover
Sven is een welsh en heeft ook van dat rare varkenshaar nu zie ik hier hoe dat komt fijn ik heb hem namelijk al drie keer geschoren het lijkt namelijk ook zo lelijk vind ik ga toch even naar zijn deken kijken
Ik heb Sven vorig jaar in het voorjaar nog geschoren omdat zijn wintervacht er niet uit wou kwam zijn zomervacht heel mooi onder heen dus ik zou gewoon scheren.
Ik heb Sven vorig jaar in het voorjaar nog geschoren omdat zijn wintervacht er niet uit wou kwam zijn zomervacht heel mooi onder heen dus ik zou gewoon scheren.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
- rocky&moby
Dat hebben de geschoren hier ook maar dat gaat gewoon weg naar
de zomervacht toe. Vind nu nog een keer scheren laat, als ik het die bv
bij de mini moeten ze een regendekentje op ook van het voorjaar en doe
ik ze alleen bij hogere temp af.
de zomervacht toe. Vind nu nog een keer scheren laat, als ik het die bv
bij de mini moeten ze een regendekentje op ook van het voorjaar en doe
ik ze alleen bij hogere temp af.
Ik las laatst een artikel waaruit bleek dat elk paard, geheel geschoren vanaf 15 graden al zonder deken kan staan. Sommige mensen hebben met 20 graden nog steeds er een 100 grams op liggen, terwijl je dan veel meer kwaad doet dan dat je hem zonder deken laat staan. Bij te warme dekens krijg je namelijk manen die uit kunnen vallen en haaruitval, manier van het paard om de warmte te compenseren.
Ik denk dat als je scheert en je compenseert dit met een deken die past bij het klimaat, je niks verkeerd doet. Heel veel paarden worden nu voor de tweede keer in het seizoen geschoren, en die staan deze zomer gewoon weer in een lekker zomervachtje.
Ik denk dat als je scheert en je compenseert dit met een deken die past bij het klimaat, je niks verkeerd doet. Heel veel paarden worden nu voor de tweede keer in het seizoen geschoren, en die staan deze zomer gewoon weer in een lekker zomervachtje.
Caya (v. Kunar) 

Eros schreef:Eros heeft dit ook gehad. Bij de divoza wisten zij me te vertellen dat dit door de deken komt. Als je een katoenen binnenkant hebt dan krijgen ze varkenshaar. Wanneer de binnenkant van de deken van nylon is, hebben ze het niet.
Goede verkooptruuk van divoza

Hier klopt echt niets van hoor dus trap er niet nog eens in. Het is gewoon toeval dat hij nu die varkensharen zegmaar niet heeft. Nan heeft ook een deken met nylon op en die heeft ook van dat haar nu. Zij heeft het de ene keer wel en de andere niet. Dus gewoon 'pech' hebben waarschijnlijk....
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Nouja, of het echt toeval is.. Een stalgenootje heeft de zelfde deken aangeschaft en heeft er nu ook geen last van...
Enne.. Verkooptruc? Nee hoor. Want de deken die ik wilde was precies de zelfde prijs, alleen de stof was anders.
Enne.. Verkooptruc? Nee hoor. Want de deken die ik wilde was precies de zelfde prijs, alleen de stof was anders.

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Die varkensharen is per paard verschillend als een paard het koud heeft zie je dat vaak het eerste aan zijn hoofd dan worden de haren langer.
Mijn paarden hun haren groeien nu ook weer en het ene paard heeft harde haren en de andere zachte wij scheren ze maar 1x omdat ze veel buitenstaan overdag.
Mijn paarden hun haren groeien nu ook weer en het ene paard heeft harde haren en de andere zachte wij scheren ze maar 1x omdat ze veel buitenstaan overdag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nou prima toch dat je al een deken wilde maar het is dus niet waar dat het werkt
Anders zou dat bij iedereen zo moeten zijn he
en dat is niet het geval. Dus tja...
wat karin al zegt het verschilt per paard en bij Nan verschilt het echt per keer / seizoen

wat karin al zegt het verschilt per paard en bij Nan verschilt het echt per keer / seizoen
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Anka heeft ook soms wel van die varkensharen. Vaak op hoofd en/of nek omdat die buiten de deken steken denk ik dan maar. Maar waarom ze ze de ene winter veel meer had dan de andere geen idee. Op het hoofd werk ik het soms wat bij maar de rest gaat wel weg met de zomervacht.
En idd vanaf 15 graden kunnen ze gerust buiten zonder dek, tenzij harde wind met veel regen oid. Nou is Anka begin december al geschoren dus zodra het lekker lenteweer is mag ze weer lekker zonder dek.
En idd vanaf 15 graden kunnen ze gerust buiten zonder dek, tenzij harde wind met veel regen oid. Nou is Anka begin december al geschoren dus zodra het lekker lenteweer is mag ze weer lekker zonder dek.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!