( even gekopieerd vanaf bokt!)
Ik heb sinds vorig jaar april een 28 jarige fjordenruin erbij
had zelf al een 21 jarige fjorden merrie
De koppeling verliep meteen super ( mijn merrie begon hem te kriebelen etc) iets wat ze anders nooit doet, had hiervoor al verschillende koppelingen geprobeerd.
alleen ze kunnen op de weide prima samen maar zodra het de paddock is ( dus kleiner stuk) begind mijn merrie meteen op de ruin in te trappen enz ( terwijl de ruin niks doet en '' helaas '' ook niks terug doet hij laat zich liever kapot trappen dan dat hij haar een keer op dr plek zet) ze hebben ieder een eigen stal met een soort van lage deur ertussen. hier kunnen ze met hun hoofd door deze komt tot hun borst ( misschien iets hoger) maar soms valt mijn merrie daar ook al uit als mijn ruin gewoon komt kijken.
Maar ik kan mijn merrie niet alleen of heel moeilijk alleen buiten nemen dan flipt ze zonder mijn ruin erbij dus eigenlijk kunnen ze niet super goed met elkaar maar ook niet zonder
Zal dit nog kunnen veranderen?
blijft dit zo of "?
Re: blijft dit zo of "?
Ik denk dat dit niet veranderd zit zelf ook met dit probleem de veroorzaker bij mij is ook een merrie ik denk zelf aan een hormoon probleem of toch een rangorde probleem.
Erg moeilijk misschien kan je er een soort tralie hek tussen doen dan kunnen ze elkaar wel zien maar niet aanraken.
En voldoende ruwvoer dat ze wat te doen heeft.
Zou ze wel uit elkaar houden want uit ervaring blijven ze door rammen.
Erg moeilijk misschien kan je er een soort tralie hek tussen doen dan kunnen ze elkaar wel zien maar niet aanraken.
En voldoende ruwvoer dat ze wat te doen heeft.
Zou ze wel uit elkaar houden want uit ervaring blijven ze door rammen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zo van jouw berichtjes te lezen is Lindia een erg bazig typje. Dat zit er nu eenmaal in. Ik zou ook in de stal aan de bovenkant een afscheiding maken zodat ze niet meer haar hoofd over het schot kan steken (dat begrijp ik zo uit hierboven toch?) maar dat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken etc. Bijvb. tralies.
Dan heeft Hurby ook een beetje rust en een plekje voor zichzelf. In de stal kan hij niet weg en daar moet hij zich wel veilig voelen zonder dat hij kans heeft om bijvb. over het schot heen door Lindia gebeten of op z'n plaats gezet te worden.
Ze zien elkaar overdag weer in de wei en dat gaat goed toch?
Lekker gescheiden maar toch samen dat is voor iedereen hier volgens mij het beste.
Dan heeft Hurby ook een beetje rust en een plekje voor zichzelf. In de stal kan hij niet weg en daar moet hij zich wel veilig voelen zonder dat hij kans heeft om bijvb. over het schot heen door Lindia gebeten of op z'n plaats gezet te worden.
Ze zien elkaar overdag weer in de wei en dat gaat goed toch?
Lekker gescheiden maar toch samen dat is voor iedereen hier volgens mij het beste.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb op bokt al gereageerd..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ik denk dat ik het maar gewoon ga accepteren en er rekening mee blijf houden.
straks mogen ze weer de weide op en hebben ze weer heel veel aan elkaar ( sjonge waarom moest ik zo'n moeilijke merrie hebben haha maar ze heeft een gouden karakter
) er komen waarschijnlijk voor de zomermaanden 2 paarden bij op de wei ben benieuwd hoe ze daar op zal reageren
straks mogen ze weer de weide op en hebben ze weer heel veel aan elkaar ( sjonge waarom moest ik zo'n moeilijke merrie hebben haha maar ze heeft een gouden karakter