Kramp en.......

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
kristelhans

Re: Kramp en.......

Bericht door kristelhans » ma 07 jan 2013, 06:10

Nee, ze veren niet zoals die andere. Het plateuatje ondersteunt je hele voet zo ongeveer, het zooltje is een soort schuim, heel dik, maar werkt wel iets mee. Ik vind de veringbeugels ook niet lekker rijden maar deze wel echt. Vooral dus ook omdat je fijne schoenen aan kunt en niet alleen een stukje ijzer onder de bal van je voet hebt. Je hebt ook wel goedkopere varianten hoor, zonder korfje. Zal die eens even zoeken voor je straks. Ik zweer bij deze beugels, je kunt er ook prima mee in de bak dressuren.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 07 jan 2013, 07:03

Kristel@ ik vind dit allemaal wel goed klinken. Kunnen ze aan ieder zadel bevestigd worden?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 07 jan 2013, 07:57

Ez rides, heb ik ook. Heerlijke beugels!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 jan 2013, 08:27

Ja hoor, ze kunnen gewoon aan normale stijgbeugelriemen! De bovenkant heeft een soort rolletje die in verschillende maten verkrijgbaar is. Zijn vervangbaar, ik had ze eerder aan mijn Barefoot, dikkere stijgbeugelriemen..nu heb ik een Massimo zadel met normale beugelriemen en heb gewoon zo'n kleiner bovenkantje gekocht.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 07 jan 2013, 18:55

Misschien dat ik die EZ rides ook maar eens moet proberen, maar mijn verende beugels vind ik al veel fijner als gewone.

Janneke, mijn heup is zeg maar te vergelijken met die van mijn oma qua flexibiliteit. De fysio is er nu langzaam mee bezig, wanneer dat beter is zal de kramp ook wel ophouden. Maar gevoel in mijn tenen heb ik na een half uur bos ook niet meer. Wanneer je in het bos geen dode tenen hebt, lijkt het mij toch een soort spanning. Dan inderdaad een goede warming up en misschien tussendoor toch nog oefeningen doen...

Heb je je wel eens na laten kijken door een fysio of manueel therapeut? Ik lees wel vaak op FW dat de paarden nagekeken worden, maar de ruiters kunnen er ook baat bij hebben.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Plaats reactie