Oud &Nieuw & paarden.....

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
janna
Contacteer:

Re: Oud &Nieuw & paarden.....

Bericht door janna » di 01 jan 2013, 14:35

Nou Imre, Inez en Finn leven ook nog haha. Wel alle drie zo gek als een deur, maar dat kan ook aan de wind liggen hihi (want poeh was nog wel even een kluif met fietsen).
Maar alles is nog heel en vrolijk!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fran

Bericht door Fran » di 01 jan 2013, 14:39

Olaf staat dan vanaf begin december op een nieuwe stal, maar wij hebben hetzelfde gedaan als altijd.
Dus een dag als alle andere, alleen krijgen de paarden hier rond 23.00 uur nog een portie extra hooi zodat ze wat afleiding hebben.

Ik weet niet hoe Olaf reageert om 12 uur als het vuurwerk losbarst want dan ben ik nooit op stal natuurlijk. Maar met het vuurwerk overdag zie ik geen bijzondere reactie.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Megan

Bericht door Megan » di 01 jan 2013, 15:11

Dit jaar ben ik voor het eerst niet bij de paarden geweest met de jaarwisseling. We lagen allebei met griep al om elf uur in bed saai :Z .
Mijn zus heeft Zero en Dorinn binnengezet. Ze hebben normaalgesproken een box tegenoverelkaar omdat Zero nogal een boefje is en Dorinn dan gaat "vervelen" en lastigvallen in de stal als hij naast Dorinn staat. Er zitten geen tralies tussen.
Met de jaarwisseling zetten we ze wel even naast elkaar omdat daar de bovendeurtjes dicht kunnen. Om 11.00 krijgen ze dan extra hooi en gaat het licht en de radio aan. Heel gezellig met de top 2000. Ik bestel altijd wel calmitan van de paardendrogist omdat Zero wel eens erg zenuwachtig kan worden van vooral die gillende keukenmeiden.
@Naisven is dat niet iets voor Kjeld als hij zo zenuwachtig wordt?
Er wordt hier niet veel vuurwerk afgestoken maar het echoot wel tussen de huizen door. Vooral die gillers.. Paarden waren gelukkig lekker rustig.
Ik ben altijd wel weer blij als het geknal achter de rug is en er een fris nieuw jaar begint. Jullie ook?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 01 jan 2013, 15:17

Hier hebben we gister de paarden verhuist naar stal even verderop. Hebben ze samen in een grote stal gestaan gezellig met andere paarden. Raika was toch erg nerveus van de knallers, is in 24 uur tijd ook aardig ingevalen. Schork ik ook behoorlijk van. Ze zijn n weer terug, met grote pluk hooi in de stal. Extra slobber erbij. Zal rai zo wel weer bij trekken. Bink stoorde zich nergens aan. Ze stonden hier ook naast het land te carbid schieten. Arme paarden, Volgend jaar gaan ze eerder weg.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 02 jan 2013, 09:54

Nis en Anka hebben er niks van gehad. Heb ze gevoerd om 23.30 en dat was het. De volbloed was perfect stoned en Nisko is een super voobeeld voor Anka. En dat heeft de afgelopen jaren al zo goed gewerkt dat Anka zich dus ook nergens meer wat van aantrekt en ik gewoon kan rijden op oudejaarsdag :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Plaats reactie