Hooi kopen of van eigen land
Hooi kopen of van eigen land
Ik vroeg me af wat de kosten ongeveer zijn omgerekend per pakje hooi wanneer je een loonwerker het werk laat doen. Dus van maaien tot pakjes maken.
Nu betaal ik steeds 4 euro per pak, maar wat kost het dan dus per pakje als een loonwerker het doet?
Nu betaal ik steeds 4 euro per pak, maar wat kost het dan dus per pakje als een loonwerker het doet?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Hooi kopen of van eigen land
Zal het even aan mijn pa vragen als ik het niet vergeet.
Ik heb het wat dat betreft zo makkelijk, ooms zijn boer en mijn pa is loonwerker, dus wij kunnen het materiaal vaak zo even lenen en mijn pa kan het veelal zelf doen..
Ik heb het wat dat betreft zo makkelijk, ooms zijn boer en mijn pa is loonwerker, dus wij kunnen het materiaal vaak zo even lenen en mijn pa kan het veelal zelf doen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wij hebben het toen uitgerekend... Dan zou de boer het zelf maaien en omgooien, maar het maken tot pakjes zou een loonwerker doen. Het was duurder dan kopen, dat is de reden dat wij er vanaf zagen.
We konden 100 baaltjes eraf halen, maar de kosten zouden geloof ik ook rond 3/4 euro zijn. Ik koop ze nu voor 3 euro in, dus vond het niet te moeite waard
.
We konden 100 baaltjes eraf halen, maar de kosten zouden geloof ik ook rond 3/4 euro zijn. Ik koop ze nu voor 3 euro in, dus vond het niet te moeite waard

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Plus dat je zelf het risico hebt dat het helemaal mislukt door het weer o.i.d. Als je het gewoon koopt weet je redelijk wat je in huis haalt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bij mijn oom was het ook altijd makkelijk, we deden alles zelf behalve het laten pakken. Maar nog nooit alles laten doen. Ik heb ook geen flauw idee hoeveel pakjes hooi ik eraf zou kunnen halen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
-
Wij kopen ook gewoon. Leo heeft simpelweg ook niet de tijd om zelf te hooien, met maaien, omdoen enz. Wij moeten dan wel alles laten doen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Het is afhankelijk van hoeveel pakjes je eraf haalt.
Wij hebben zegmaar 1,5 ha die we laten hooien. Dit jaar hadden we enorm veel pakjes en kwamen we op zo'n €2,75 per pakje. Vorig jaar hadden we minder en zaten we op zo'n 3 euro.
Je kunt je wei bemesten van het voorjaar alleen moet je dan wel weer oppassen mocht Dreams toch wat gevoelig zijn. Beter geen kunstmest gebruiken?? Iemand ervaring met hoe het land het beste te bemesten?
Risico is inderdaad dat het hooien mislukt. Dan komt er net en plens water overheen als het bijna droog is...
Maar leuk is het wel om hooi van eigen land te hebben!
Wij hebben zegmaar 1,5 ha die we laten hooien. Dit jaar hadden we enorm veel pakjes en kwamen we op zo'n €2,75 per pakje. Vorig jaar hadden we minder en zaten we op zo'n 3 euro.
Je kunt je wei bemesten van het voorjaar alleen moet je dan wel weer oppassen mocht Dreams toch wat gevoelig zijn. Beter geen kunstmest gebruiken?? Iemand ervaring met hoe het land het beste te bemesten?
Risico is inderdaad dat het hooien mislukt. Dan komt er net en plens water overheen als het bijna droog is...
Maar leuk is het wel om hooi van eigen land te hebben!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Naast ons ligt een stukje grond, van de boer waar we altijd het hooi van kopen en heb twee jaar geleden bij hem de kleine pakjes rechtstreeks van het land gekocht, hij deed de pakjes maken en wij haalden het zelf van het land, zo waren een euro per pak goedkoper uit.
Maar ja of dat overal zo is.
Maar ja of dat overal zo is.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Wij laten alles door een loonwerker doen, maaien, schudden , dijken, persen.
Hij is toevallig van de week de rekening komen brengen, de kleine pakjes kwamen op € 2,25 uit.
En de gesealde ronde pakken als we 40 pakjes per rol rekenen op 2,50 per pakje.
Hij is toevallig van de week de rekening komen brengen, de kleine pakjes kwamen op € 2,25 uit.
En de gesealde ronde pakken als we 40 pakjes per rol rekenen op 2,50 per pakje.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
- Tante Flavie
- Contacteer:
Ik heb grote pakken gedroogd hooi in plastiek gewikkeld. Ik doe dit jaar 2 weken met een pak (vorig jaar 3 weken) en betaalde 35 euro per pak, gesneden, gedroogd, gepakt, gewikkeld en gestapeld. Ik heb nu 20 balen om de winter mee door te komen.
Vroeger deed ik kleine pakjes en dat kwam voor mij niet goedkoper dan ze te gaan kopen. Het "enige" voordeel dat ik heb nu is dat ik zeker weet dat er geen JKK in zit. In mijn gekocht hooi vond ik toch wel eens JKK terug.
Vroeger deed ik kleine pakjes en dat kwam voor mij niet goedkoper dan ze te gaan kopen. Het "enige" voordeel dat ik heb nu is dat ik zeker weet dat er geen JKK in zit. In mijn gekocht hooi vond ik toch wel eens JKK terug.
- Rosantjuh(L)banjer
Hier thuis moeten wij alles kopen.
Maar op de boerderij hebben we alles zelf van maaier tot balenpers.
Het persen voor anderen bij ons doen we geregeld in de zomer.
Het persen alleen is bij ons 75 cent tot 100 baal en 65 cent vanaf 100 balen.
Verder het schudden en maaien weet ik niet wat we daar voor vragen.
Ben wel vaak aan het schudden maar ik ga niet over het betaal stukje dat regelen ze maar met mijn schoonvader
Maar op de boerderij hebben we alles zelf van maaier tot balenpers.
Het persen voor anderen bij ons doen we geregeld in de zomer.
Het persen alleen is bij ons 75 cent tot 100 baal en 65 cent vanaf 100 balen.
Verder het schudden en maaien weet ik niet wat we daar voor vragen.
Ben wel vaak aan het schudden maar ik ga niet over het betaal stukje dat regelen ze maar met mijn schoonvader

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Euh, goede vragen hier. Ik heb dit jaar 17 grote ronde balen van eigen land laten halen, maar nooit een rekening of iets van de buurman gehad....
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Kijk, dat is een goeie deal haha.Pablo schreef:Euh, goede vragen hier. Ik heb dit jaar 17 grote ronde balen van eigen land laten halen, maar nooit een rekening of iets van de buurman gehad....
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Tante Flavie
- Contacteer:
Wow! Prachtige buurman! In de watten leggen!
Ik hooi samen met mijn buurman en wij delen alle kosten door het aantal balen dat we ophalen.
Ik hooi samen met mijn buurman en wij delen alle kosten door het aantal balen dat we ophalen.
Wij hebben dit jaar 72 super mooie baaltjes hooi van ons stukje weide gehaald.
De boer (bij wie we het huren) heeft het gemaaid, geschud (en ik alle kantjes proper gelegd telkens, en ook nog extra geschud) en gepakt.
De rekening was 72€, 1€per pakje, maar is het mooiste hooi dat ik dit jaar kon krijgen/vinden.
De boer (bij wie we het huren) heeft het gemaaid, geschud (en ik alle kantjes proper gelegd telkens, en ook nog extra geschud) en gepakt.
De rekening was 72€, 1€per pakje, maar is het mooiste hooi dat ik dit jaar kon krijgen/vinden.
Balen maar dit komt er ook aan :
http://download.belastingdienst.nl/doua ... 21z1fd.pdf
het zal ook wel weer invloed op het hooi ed. hebben.
http://download.belastingdienst.nl/doua ... 21z1fd.pdf
het zal ook wel weer invloed op het hooi ed. hebben.
Wij hooien van eigen land als het weer het toelaat. Anders laten we het afmaaien door kennissen van mijn broer en in ruil daarvoor krijgen wij dan weer hooi. Daarnaast krijgen we grote balen van Floranth z'n baas als tegenprestatie dat Floranth bij ons in het land loopt. Machines heeft mijn broer zelf; geen idee wat het kost per pak hooi 

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012