Prednoral (prednison) voor de hond
Prednoral (prednison) voor de hond
Er zitten hier een paar kenners/dierenarts assistente's dus ik dacht ik vraag het gewoon op FW.
Ik zit ernstig in tweestrijd, mijn pup van 16 juni had extreem veel jeuk, logisch hij had vlooien. Ik heb hem meteen behandeld, 1,5 maand geleden met frontline combo en een halve maand geleden. De vlooien zijn weg, de jeuk is gebleven. Dus ik gisteren naar de dierenarts, voor ik het door had zat er een spuit prednison in en kreeg ik pillen mee en zalf (hydrocortiderm). Vanaf morgen moet ik beginnen me 2 tabletten prednoral 5mg per dag. Zelf geef ik hem dat liever niet, want sinds hij de spuit heeft gehad, moet hij om de 1,5 uur naar buiten, maar drinkt toch niet veel meer, is hij lusteloos en slaapt hij constant. Maar jeukt nog steeds.
Dus heb ik net opgebeld, ik moest maar gelijk starten met de pillen (ik heb aangegeven dit niet te willen) en er dan 3 geven ipv 2, en dan door gaan met 2 pillen.
Maar dit middel onderdrukt de jeuk, maar lost toch niet de oorzaak op? Is het een gek idee, om die pillen niet te geven maar hem gewoon te wassen met betadine shampoo en het af te wachten? Hij heeft trouwens 1 flink rode plek in zijn lies, waar hij steeds aan zit.
Wat zouden jullie doen, de bijwerkingen zijn niet mis. Het geld voor de DA is nu toch al uitgegeven dus als jullie het zouden geven sta ik daar ook voor open (liever niet). Ik wil gewoon een jeuk vrije hond.
Ik zit ernstig in tweestrijd, mijn pup van 16 juni had extreem veel jeuk, logisch hij had vlooien. Ik heb hem meteen behandeld, 1,5 maand geleden met frontline combo en een halve maand geleden. De vlooien zijn weg, de jeuk is gebleven. Dus ik gisteren naar de dierenarts, voor ik het door had zat er een spuit prednison in en kreeg ik pillen mee en zalf (hydrocortiderm). Vanaf morgen moet ik beginnen me 2 tabletten prednoral 5mg per dag. Zelf geef ik hem dat liever niet, want sinds hij de spuit heeft gehad, moet hij om de 1,5 uur naar buiten, maar drinkt toch niet veel meer, is hij lusteloos en slaapt hij constant. Maar jeukt nog steeds.
Dus heb ik net opgebeld, ik moest maar gelijk starten met de pillen (ik heb aangegeven dit niet te willen) en er dan 3 geven ipv 2, en dan door gaan met 2 pillen.
Maar dit middel onderdrukt de jeuk, maar lost toch niet de oorzaak op? Is het een gek idee, om die pillen niet te geven maar hem gewoon te wassen met betadine shampoo en het af te wachten? Hij heeft trouwens 1 flink rode plek in zijn lies, waar hij steeds aan zit.
Wat zouden jullie doen, de bijwerkingen zijn niet mis. Het geld voor de DA is nu toch al uitgegeven dus als jullie het zouden geven sta ik daar ook voor open (liever niet). Ik wil gewoon een jeuk vrije hond.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Re: Prednoral (prednison) voor de hond
hmm tja, zelf zou ik niet mijn dieren aan deze middelen willen hebben, tenzij het echt niet anders kan. Het blijft idd symptoombestrijding, heeft hij er giga veel last van dan zou ik het misschien nog wel overwegen om het voor hem 'gemakkelijker' te maken. Maar dan wel zo min mogelijke dosis. Maar hoeft het niet, dan niet.... Kan er geen afkrabsel gemaakt worden om te kijken of er iets zit op die plek in de lies?
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Weet je zeker dat de vlooien weg zijn? Ik zou m iig met een ander vlooienmiddel behandelen, stronghold bijvoorbeeld. Ik zou zelf ook geen prednison gebruiken bij zo'n jonge hond, er zijn nog genoeg andere middelen. Wat is de oorzaak van de jeuk? Is dat al uitgezocht?
Ctje 

- nancy imka
Brenda heeft jaren op de pretnoral geleefd. Is een aardig medicijn wat ze meteen meegeven. Maar is het niet zo dat je het als kuur moet geven zodat de huid tot rust kan komen? Bren heeft in dr jonge jaren ook altijd op een lage dosis gestaan die had toen we haar kochten demodexmijt en had om het minste geringste jeuk. Wij hadden het als onderhoud (echt hele lage dosis) maar is het zo dat je dit moet blijven geven?
Nee, de DA gaf dit mee en dat was het. Zowel ik en de DA hebben hem gecontroleerd met een kam en niks gevonden. Als de jeuk na de prednison kuur niet over is, kan ik ervoor kiezen om een allergie test te doen. Maar van wat ik lees is prednison alleen een jeuk onderdrukkend middel geen medicijn, dus waarom zou de jeuk er dan van over gaan?
Sowieso nog een keer behandelen met een ander vlooien middel dus. Daar ging ik eigenlijk ook voor naar de DA dan wil je het goed doen en niet afwachten, weer niet goed
.
@Nancy, ik moet 10 pillen geven, de eerste dag 2 en daarna 1, in totaal 9 dagen dus. Nu wilde hij het aanpassen naar vandaag 3 en dan 2 tot ze op zijn, lijkt mij weer een beetje veel en waarom veranderd hij dat iedere keer?
Sowieso nog een keer behandelen met een ander vlooien middel dus. Daar ging ik eigenlijk ook voor naar de DA dan wil je het goed doen en niet afwachten, weer niet goed

@Nancy, ik moet 10 pillen geven, de eerste dag 2 en daarna 1, in totaal 9 dagen dus. Nu wilde hij het aanpassen naar vandaag 3 en dan 2 tot ze op zijn, lijkt mij weer een beetje veel en waarom veranderd hij dat iedere keer?
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
- nancy imka
Geen idee waarom hij het veranderd. Wel is het zo dat wij ook de dosis zelf konden veranderen. Brenda kreeg het voor de ontstekingen en pijn in dr pootjes de laatste jaren.
Ik denk dat hij het geeft om de jeuk te onderdrukken zodat de huid tot rust kan komen. En als het dan weg is en hij begint weer jeuk te krijgen dan een alergie test waarom de jeuk dan weer terug komt.
Als je zelf een wondje of onrustige huid hebt kan je er zelf ook moeilijk vanaf blijven (sommige van ons dan) Als je maar iets voelt is je reactie krabben. En zo komt de huid natuurlijk nooit tot rust
Ik denk dat hij het geeft om de jeuk te onderdrukken zodat de huid tot rust kan komen. En als het dan weg is en hij begint weer jeuk te krijgen dan een alergie test waarom de jeuk dan weer terug komt.
Als je zelf een wondje of onrustige huid hebt kan je er zelf ook moeilijk vanaf blijven (sommige van ons dan) Als je maar iets voelt is je reactie krabben. En zo komt de huid natuurlijk nooit tot rust
Nancy heeft wel gelijk.
Het brengt de huid tot rust .
Maar ik ben er ook niet echt voor om een jonge pup op de pred te zetten.
Ze gaan er zeker meer van drinken , dus ook meer plassen ( wat natuurlijk begrijpelijk is)
Het lastigste van jeuk is zien te achterhalen waar het vandaan komt.
Of het een allergie is , voeding , contact, vlooien enz.
Een allergietest is ook niet zaligmakend. Kost een hoop geld en levert zeker niet altijd wat op.
heel veel succes.
Het brengt de huid tot rust .
Maar ik ben er ook niet echt voor om een jonge pup op de pred te zetten.
Ze gaan er zeker meer van drinken , dus ook meer plassen ( wat natuurlijk begrijpelijk is)
Het lastigste van jeuk is zien te achterhalen waar het vandaan komt.
Of het een allergie is , voeding , contact, vlooien enz.
Een allergietest is ook niet zaligmakend. Kost een hoop geld en levert zeker niet altijd wat op.
heel veel succes.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
ik zou het niet geven, waarom een medicijn geven als er niet eens onderzoek gedaan is.
Ctje 

Ik heb er voor gekozen om de pillen niet te geven. Bedankt voor de antwoorden.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Zelf zou ik er niet voor kiezen eerst de oorzaak zoeken en dan kijken wat er aan gedaan kan worden.
Het tast bij lang gebruik ook de organen aan vind het altijd een middel als de artsen het niet meer weten geven ze dat.
Kan hij geen prik krijgen tegen de jeuk?
Het tast bij lang gebruik ook de organen aan vind het altijd een middel als de artsen het niet meer weten geven ze dat.
Kan hij geen prik krijgen tegen de jeuk?
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Een prik tegen de jeuk is precies hetzelfde. Een kuurtje kan niet zo heel veel kwaad( is ook niet mijn keuze voor een jonge hond)
Maar eerst moeten toch de klachten weg en dan uitzoeken waarvan.
Jeuk is een groot drama wn kan al van iets heel kleins komen. Allergie is het ergste wat je kunt overkomen.
Maar eerst moeten toch de klachten weg en dan uitzoeken waarvan.
Jeuk is een groot drama wn kan al van iets heel kleins komen. Allergie is het ergste wat je kunt overkomen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wat voor een pup is het???
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- nancy imka
Ja wilde net zeggen een prik is het zelfde kreeg Brenda ook toen ze jong was. Jeuk is verschrikkelijk! Het kan zoveel oorzaken hebben. Het is toch een hollandse smous hond? Dacht ik hoor... Volgens mij kregen wij vrij tegelijk onze pup nml
Hollandse smous ja! Heeft ook een prik gehad, daarom laat ik de pillen even.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Oké wist niet dat een prik hetzelfde was weer wat geleerd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Vaak wordt er Voreen gespoten Karin, maar komt op hetzelfde neer.
Gaan ze nou nog verder onderzoek doen?
Gaan ze nou nog verder onderzoek doen?
Ctje 

Nee, ik moest terug komen als hij na de kuur nog jeuk had. Ik heb hem gewassen met betadine shampoo en alles van de hond gaat om de dag in de was. De spuit zal nog wel werken, maar de jeuk is aanzienlijk minder, ook het bijten in zijn staart en poten is over. Soms krabt hij nog, maargoed dat doe ik ook. Even afwachten dus!
Als hij wordt onderzocht is dat door een andere DA.
Als hij wordt onderzocht is dat door een andere DA.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Goed checken of de vlooien weg zijn. Ook je huis behandelen!
Mocht het niet opknappen en je bent echt zeker dat het geen vlooien zijn kan je nog even verder kijken.
Welk voer krijgt ze?
Tja pred als 'laatste' middel heb ik geen problemen mee, maar om de pup gelijk op een hele kuur te zetten nu.
Ik zal eerst de oorzaak gaan opzoeken.
Mocht het niet opknappen en je bent echt zeker dat het geen vlooien zijn kan je nog even verder kijken.
Welk voer krijgt ze?
Tja pred als 'laatste' middel heb ik geen problemen mee, maar om de pup gelijk op een hele kuur te zetten nu.
Ik zal eerst de oorzaak gaan opzoeken.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Even een symplistisch stappen plan, waar variaties op mogelijk zijn hoor.
Vlooien killen, ook als je niets meer ziet, blijven behandelen.
Als hond blijft jeuken, dan afh. van welke plekken etc. hoe of wat.
Bij jonge hond je zegt pup? Hoe oud? In ieder geval altijd parasieten onderzoek.
Dus afkrabben voor demodex en sarcoptes, daarvoor moeten ze krabben tot bloedens aan toe.
Overigens als je bv advocate of stronhold over je hond kieperd zou je ook al groot deel van de mijten kunnen vermoorden.
Geen beesjes te vinden op je hond?
Dan kans dat het overgevoeligheid/allergie is, kan zijn van voedselintolerantie tot allergisch voor iets in de omgeving.
Voedsel is het makkelijkst te controleren.
Dus hond op dieet.. pup, wederom lastig, want kan je niet bv even 6 wkn even op de rijst met struisvogelbiefstuk uit
het vriesvak van de Aldi zetten of Geit van de islamitische slager.
Hond kan overgevoelig zijn voor iets in zijn eten en dan voor alles wat hij ooit al gehad heeft, vandaar de exotische
diersoorten die je dan zou moeten proberen OF
ipv zelf koken wat bij pup zowiezo problematisch is ivm voedingsstoffen, compleet voer kopen bij de dierenarts.
Er zijn 2 principes mogelijk. 1. Voer met exotische eiwitten (dus bijzondere voedingsstoffen die ze eigenlijk nog niet gehad kunnen hebben)
of 2. gehydrolyseerde eiwitten (eiwitten dusdanig mishandelt dat ze niet meer herken baar zijn door het lichaam als wat ze geweest waren)
In geva van voer proberen minstens!!! 6 wkn en niets maar dan ook niets anders dan dat voer, een stukje kaas, of hondenkoekje
kan al funest zijn. Dus doorbijten.
WErkt het niet, zegt het niet dat het geen voedselovergevoeligheid is, kan nog steeds.
Dus nog een keer 6 wkn een ander dieet..
Uiteraard bestaan er aantal allergie testen waarvan de waarde verschilt.
Bloed of huid testen.
Vind je dan nog niets, dan is het heel frustrerend..
Overigens zal een keer een kuurtje corticosteroiden niet meteen rampzalig zijn, maar bij pup moet je altijd wel
even zoeken naar mijten...
Vaak wordt het gegeven om de circel te doorbreken, maar dan moet je ook de oorzaak wegnemen, die is nu nog onbekend.
(kijk als je hond door 10 wespen te pakken is genomen lijkt met prikje cortico's wel lekker)
Vlooien killen, ook als je niets meer ziet, blijven behandelen.
Als hond blijft jeuken, dan afh. van welke plekken etc. hoe of wat.
Bij jonge hond je zegt pup? Hoe oud? In ieder geval altijd parasieten onderzoek.
Dus afkrabben voor demodex en sarcoptes, daarvoor moeten ze krabben tot bloedens aan toe.
Overigens als je bv advocate of stronhold over je hond kieperd zou je ook al groot deel van de mijten kunnen vermoorden.
Geen beesjes te vinden op je hond?
Dan kans dat het overgevoeligheid/allergie is, kan zijn van voedselintolerantie tot allergisch voor iets in de omgeving.
Voedsel is het makkelijkst te controleren.
Dus hond op dieet.. pup, wederom lastig, want kan je niet bv even 6 wkn even op de rijst met struisvogelbiefstuk uit
het vriesvak van de Aldi zetten of Geit van de islamitische slager.
Hond kan overgevoelig zijn voor iets in zijn eten en dan voor alles wat hij ooit al gehad heeft, vandaar de exotische
diersoorten die je dan zou moeten proberen OF
ipv zelf koken wat bij pup zowiezo problematisch is ivm voedingsstoffen, compleet voer kopen bij de dierenarts.
Er zijn 2 principes mogelijk. 1. Voer met exotische eiwitten (dus bijzondere voedingsstoffen die ze eigenlijk nog niet gehad kunnen hebben)
of 2. gehydrolyseerde eiwitten (eiwitten dusdanig mishandelt dat ze niet meer herken baar zijn door het lichaam als wat ze geweest waren)
In geva van voer proberen minstens!!! 6 wkn en niets maar dan ook niets anders dan dat voer, een stukje kaas, of hondenkoekje
kan al funest zijn. Dus doorbijten.
WErkt het niet, zegt het niet dat het geen voedselovergevoeligheid is, kan nog steeds.
Dus nog een keer 6 wkn een ander dieet..
Uiteraard bestaan er aantal allergie testen waarvan de waarde verschilt.
Bloed of huid testen.
Vind je dan nog niets, dan is het heel frustrerend..
Overigens zal een keer een kuurtje corticosteroiden niet meteen rampzalig zijn, maar bij pup moet je altijd wel
even zoeken naar mijten...
Vaak wordt het gegeven om de circel te doorbreken, maar dan moet je ook de oorzaak wegnemen, die is nu nog onbekend.
(kijk als je hond door 10 wespen te pakken is genomen lijkt met prikje cortico's wel lekker)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Duidelijk uitgelegd!
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper: