Verschil?
Verschil?
Wat is het verschil tussen een bates zadel en een wintec? Wie weet het?
Is wintec onderdeel van bates?
Is wintec onderdeel van bates?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: Verschil?
Daar vraag je me wat...
Wintec is geen onderdeel van Bates, maar eigen 'merk' dacht ik
Wintec is geen onderdeel van Bates, maar eigen 'merk' dacht ik

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Bates is van leer en Wintec synthetisch, de verschillende bomen kun je voor beide gebruiken. Let wel op de paars en lila en roze die zijn alleen voor de wide.
ja klopt. Bates is de leervariant van Wintec. Allebei Australisch.
Ik weet alleen niet of ze dezelfde modellen ook van Bates hebben.
http://www.batesaustralia.com.au/
Ik weet alleen niet of ze dezelfde modellen ook van Bates hebben.
http://www.batesaustralia.com.au/
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Thnx. Is bates altijd leer dan? De bates isabel werth is kunststof toch? En waar in het zadel zie je welk type het is dan?
type staat gewoon op het zadel, althans op de mijne wel.
Ligt nu voor me.
Bij mijne staat het type op het zweetblad, op het stukje leer dat als lus fungeert om je
singelstoten door te laten lopen.
Ik heb een bates caprilli.
Ligt nu voor me.
Bij mijne staat het type op het zweetblad, op het stukje leer dat als lus fungeert om je
singelstoten door te laten lopen.
Ik heb een bates caprilli.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
de Bates Isabella Werth is ook van leer. De Wintecvariant is kunststof.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Caprilli is altijd van leer toxh, en nooit kunststof?
- Ilonka
Ik heb een hele oude kunststof Bates nog ergens liggen.
Meende altijd dat en het een onder/zuster merk van Wintec was.
Meende altijd dat en het een onder/zuster merk van Wintec was.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Volgens mij komt het uit de zelfde fabriek zal htm van de week eens aan de zadelmaker vragen uitkomt toch langs.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Naar de uitleg die ik uit de winkel heb zijn de Bates en Wintec zadels gemaakt in dezelfde fabriek
en zijn ze gelijk, het grote verschil is echter dat Bates van leer is en Wintec uit kunststof gemaakt is.
Normaal zou de pasvorm niet veel mogen verschillen (er zijn op dezelfde types zadel altijd kleine verschillen) maar met dezelfde parameters moet het praktisch hetzelfde zijn.
Ik heb nog maar pas een Wintec500 VZH gekocht, ik wou echter liever een leren zadel. (Maar aangezien het een fjord is en nog jong ben ik meer met een zadel waar ik niet te veel geld aan uit geef om eens uitgegroeid een leren zadel aan te schaffen.) De zadelpasser zei me toen dat het de meerwaarde niet waard is aangezien de wintecjes de laatste jaren heel veel bijgebeend hebben met de kwaliteit van het kunststof. Verder heb je toch dezelfde voor of nadelen (cair en zo).
Als je een degelijke 2dehands op het oog hebt zou ik het gaan halen en een zadelpasser laten komen, weet je direct of het goed is met het zadel of niet. (op proef of zo)
en zijn ze gelijk, het grote verschil is echter dat Bates van leer is en Wintec uit kunststof gemaakt is.
Normaal zou de pasvorm niet veel mogen verschillen (er zijn op dezelfde types zadel altijd kleine verschillen) maar met dezelfde parameters moet het praktisch hetzelfde zijn.
Ik heb nog maar pas een Wintec500 VZH gekocht, ik wou echter liever een leren zadel. (Maar aangezien het een fjord is en nog jong ben ik meer met een zadel waar ik niet te veel geld aan uit geef om eens uitgegroeid een leren zadel aan te schaffen.) De zadelpasser zei me toen dat het de meerwaarde niet waard is aangezien de wintecjes de laatste jaren heel veel bijgebeend hebben met de kwaliteit van het kunststof. Verder heb je toch dezelfde voor of nadelen (cair en zo).
Als je een degelijke 2dehands op het oog hebt zou ik het gaan halen en een zadelpasser laten komen, weet je direct of het goed is met het zadel of niet. (op proef of zo)