Ik begin echt heel vroeg al met een zomerdeken.(meestal al in de nachten in Augustus)
Dan gaat er een ongevoerde regendeken op en in oktober gaat het scheerapp er overheen .
Dan gaat er een 200 gr op en dat voer ik op naar gelang de winter kouder gaat worden.
Meer dan 400 gr komt er normaal gesproken niet op.
Guuske staat nu onder een ongevoerde regendeken. Puur om de vacht wat te remmen. Mocht hij het koud gaan krijgen dan komt er een gevoerde op.
Ik doe het echt op gevoel.
Maar ze kunnen beter iets te koud staan dan te warm.
hoeveel grams deken nu op een geschoren fjord?
Re: hoeveel grams deken nu op een geschoren fjord?
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Re: hoeveel grams deken nu op een geschoren fjord?
Olaf is in de herfstvakantie geschoren en daarna heeft hij een 0 grams op gekregen.
Nu het 'snachts vriest en overdag ook beste fris is staat hij onder een 150 grams.
Ik heb nog een 300 grams en een 400 grams maar die laatste gebruik is alleen als het overdag ook rond de -10 is.
Olaf gaat al vroeg naar buiten 6 of 7 uur soms als, en staat snachts in stal met buikenluik. Ook als het echt heeeeeel koud is! De paarden gaan altijd naar buiten.
Nu het 'snachts vriest en overdag ook beste fris is staat hij onder een 150 grams.
Ik heb nog een 300 grams en een 400 grams maar die laatste gebruik is alleen als het overdag ook rond de -10 is.
Olaf gaat al vroeg naar buiten 6 of 7 uur soms als, en staat snachts in stal met buikenluik. Ook als het echt heeeeeel koud is! De paarden gaan altijd naar buiten.