Hoefschoen vragen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Tamara
Contacteer:

Hoefschoen vragen

Bericht door Tamara » vr 07 sep 2012, 14:31

Ik weet dat er onlangs een topic over was, maar ik heb wat specifieke vragen.

Ee zijn veel merken schoenen, maar welk type past goed bij:
Mei tm september 6 dagen rijden, gem. 10 km afstand
Okt tm april 3 a 4 dagen rijden, afhankelijl van het weer.

Omgeving is vaw, bos, asfalt,zandpaden, oude spoordijk vol kiezels.

Zijn ze ook geschikt voor mennen.
Hoe lang zal een paar mee gaan met bovengenoemde omstandigheden
Hoe zit het met pasvorm en het groeien van de voet.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Sjolvir

Re: Hoefschoen vragen

Bericht door Sjolvir » vr 07 sep 2012, 18:19

Ik had simpele epics met gaither, bevielen goed, ja, met rijden en mennen.
Ik reed op asfalt, bak een keer en in bermen (blubber zooi etc.)

pasvorm van die was goed voor Sjol haar voeten, maar ligt uiteraard aan de voeten van je paard.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Bailey

Bericht door Bailey » vr 07 sep 2012, 19:40

Ik heb ze niet, wel laatst wat zitten oriënteren en toen zag ik deze site:
http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index.php/maten
Staan maatvoeringen van verschillende schoenen op, misschien handig zodat je kunt zien of er schoenen zijn die sowieso afvallen vanwege de pasvorm
Viv

Bericht door Viv » vr 07 sep 2012, 19:40

Tsja hier ga je idd hele diverse antwoorden op krijgen. Zo zijn wij nog steeds fan van de Smidjes voor al uw kilometers. Ook alles mee gedaan, endurance, mendurance, dressuur.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 07 sep 2012, 20:04

En zo vond ik smidjes weer verschrikkelijke dingen. Imka dr hele kooten waren altijd en eeuwig kapot als ik gereden had. Ik verloor ze nog wel eens en zo ook mijn stalgenootje toen der tijd die verloor ze ook. Ik rij nu met schoenen die ik van Daphne hier op het forum over genomen heb. Tot op heden geen klachten over. Ik men ermee met Imka maar zag vandaag wel dat de lusjes gaan doorslijten maar dat heeft meer met Imka dr looppatroon te maken als met de schoenen Imka stoot tegen dr eigen benen aan met lopen...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » za 08 sep 2012, 19:12

Viv schreef:Tsja hier ga je idd hele diverse antwoorden op krijgen. Zo zijn wij nog steeds fan van de Smidjes voor al uw kilometers. Ook alles mee gedaan, endurance, mendurance, dressuur.
Ik blijf ook een grote fan van deze.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 10 sep 2012, 18:27

Voor wat jij wil iig geen Cavallo's. Dat is een fijne schoen, maar niet erg slijtvast. Ik heb de mijne iets meer dan een jaartje gebruikt bij slechts twee ritten per week. Wel fijn in gebruik trouwens. Ik heb mijn simpele standaard easyboots al 8 jaar, maar die passen alleen om zijn achtervoeten. Ik heb nu gloves besteld. Hopelijk passen die wel voor. Krijg ze volgende week binnen. Tip bij agradi kreeg ik er 20% korting op. Scheelde toch 15 euro per schoen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 10 sep 2012, 18:50

Denk aan de fra schoenen
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jowien

Bericht door Jowien » wo 12 sep 2012, 18:42

De ene schoenvorm is de andere niet... dus het moet vooral ook bij de vorm van de voeten van je paard passen.
Orlinde heeft voor vrij ronde hoeven, achter wat smaller. Ik heb Renegade's en had eerder Easy boots. Beiden blijven voor goed zitten, achter waren de easyboots iets minder.
Voor de afstanden die jij noemt, maakt het merk schoen niet heel veel uit. Allemaal kunnen ze 100-kms mee. Ik heb zelf een paar jaar gereden met de easyboots en nu ook al een paar jaar met de Renegades, en gebruik ze regelmatig (2x per week op asfalt mennen 1-3u; endurancewedstrijden en -trainingen; alleen serieus springen heb ik er nooit mee geprobeerd want dat is altijd in de bak of op crossveld).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 14 sep 2012, 18:41

Jowien schreef:Voor de afstanden die jij noemt, maakt het merk schoen niet heel veel uit. Allemaal kunnen ze 100-kms mee.
Daar ben ik het niet mee eens. De Cavallo's en de Easyboot trail hebben wel degelijk een beperkte km belasting van zo'n 40 km per week.

Mijn gloves zijn binnen. Heb ze even tegen mijn Cavallo's aan gehad en ze zijn even groot, dus ik hoop dat de pasvorm hetzelfde is en dan kunnen we weer rijden :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Plaats reactie