Rijden met onweer?
Rijden met onweer?
Was benieuwd wat jullie doen als het gaat onweren?
Ik was zaterdag met Anka in de binnenbak en er kwam een enorme stortbui. Het werd hardstikke donker en het hoosde, verder niets. En ineens een flits en voor ik ook maar iets kon bedenken van doorrijden of afstijgen kwam er een enorme knal. Anka gaf geen sjoege dus reed ik gewoon door. Daarna nog een flits en knal en dat was het. Paarden zijn het op zich gewend maar ik voelde me niet heel gemakkelijk.
Met Nisko heb ik buiten eens een onweersbui gehad. Nis maakte het niks uit en ik ben ergens gaan schuilen (niet afgestegen maar met paard en al langs een struikgewasje gaan staan).
Maar wat is nou verstandig. Afstijgen of niet? Ben wel benieuwd wat jullie doen?
Ik was zaterdag met Anka in de binnenbak en er kwam een enorme stortbui. Het werd hardstikke donker en het hoosde, verder niets. En ineens een flits en voor ik ook maar iets kon bedenken van doorrijden of afstijgen kwam er een enorme knal. Anka gaf geen sjoege dus reed ik gewoon door. Daarna nog een flits en knal en dat was het. Paarden zijn het op zich gewend maar ik voelde me niet heel gemakkelijk.
Met Nisko heb ik buiten eens een onweersbui gehad. Nis maakte het niks uit en ik ben ergens gaan schuilen (niet afgestegen maar met paard en al langs een struikgewasje gaan staan).
Maar wat is nou verstandig. Afstijgen of niet? Ben wel benieuwd wat jullie doen?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Rijden met onweer?
ik trap af.Als ik weet dat t gaat regenen onweren paard zonodig binnen parkeren en bui afwachten,dus niet rijden 

Sja, als ik weet dat het gaat onweren ga ik uberhaupt niet rijden maar soms wordt je er wel eens overvallen door een onverwachte bui. Zoals ik dus zaterdag. In de binnenmanege kun je de bui niet zien aankomen
. Maar goed ik was in elk geval onder dak gelukkig.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ik rij door
. Ze zijn het gewend
Maar als ik weet dat gaat onweren, ga ik idd niet rijden.

Maar als ik weet dat gaat onweren, ga ik idd niet rijden.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Binnenbak rij ik gewoon door.
Buiten maak ik dat ik wegkom, stel dat het onverwacht zou zijn ben ik in staat bij iemand in het portiek te gaan staan met
paard en al. (zou dan wel even aanbellen en vragen of het oke is daar te schuilen)
Buiten maak ik dat ik wegkom, stel dat het onverwacht zou zijn ben ik in staat bij iemand in het portiek te gaan staan met
paard en al. (zou dan wel even aanbellen en vragen of het oke is daar te schuilen)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
-
Ik heb het wel eens in het bos gehad. Ben toen zo snel mogelijk naar huis gereden. In de berm in galop, onder een enkele rij bomen.... Veel gevaarlijker eigenlijk. Ik had beter in het bos kunnen blijven rijden, dacht ik later. Minder kans om geraakt te kunnen worden.
Toevallig dat Jessie en ik pas op internet aan het kijken zijn geweest en dat we dit toevallig tegen kwamen.
Mocht je in het open veld zijn, moet je paard loslaten en jezelf zo klein mogelijk maken met zo min mogelijk contact met d e grond. Je moet het liefste ook een eind van je paard af gaan zitten, omdat dat een hoger punt zou kunnen zijn. Blijf je erbij en het paard wordt geraakt, kun jij ook geraakt worden.
Ik ben alleen bang, dat ik mijn paard niet los zal laten en op de grond ga zitten. Ik kan het gewoon niet lang volhouden op mijn hurken én dan ook nog op mijn tenen.
In de binnenbak zou ik gewoon blijven rijden. Bij mij in de wei ben ik dus zo in de stal. Zou ik bij de rijvereniging zijn, zou ik het liefste ver uit de buurt van de lampen blijven. Die zijn dan het hoogste punt. Aangezien ik vaak met trailer ben, zou ik in de trailer gaan staan en anders idd ergens onder een dak proberen te gaan staan.
Toevallig dat Jessie en ik pas op internet aan het kijken zijn geweest en dat we dit toevallig tegen kwamen.
Mocht je in het open veld zijn, moet je paard loslaten en jezelf zo klein mogelijk maken met zo min mogelijk contact met d e grond. Je moet het liefste ook een eind van je paard af gaan zitten, omdat dat een hoger punt zou kunnen zijn. Blijf je erbij en het paard wordt geraakt, kun jij ook geraakt worden.
Ik ben alleen bang, dat ik mijn paard niet los zal laten en op de grond ga zitten. Ik kan het gewoon niet lang volhouden op mijn hurken én dan ook nog op mijn tenen.
In de binnenbak zou ik gewoon blijven rijden. Bij mij in de wei ben ik dus zo in de stal. Zou ik bij de rijvereniging zijn, zou ik het liefste ver uit de buurt van de lampen blijven. Die zijn dan het hoogste punt. Aangezien ik vaak met trailer ben, zou ik in de trailer gaan staan en anders idd ergens onder een dak proberen te gaan staan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik hou zelf niet van onweer dus haak zelf af maar mijn paarden geven er niks om.
Ben altijd bang dat het inslaat in een boom waar je net onderdoor gaat.
Ben altijd bang dat het inslaat in een boom waar je net onderdoor gaat.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ik ga ook niet rijden met onweer,
Als ik verrast wordt dan maar op hoop van zegen doorijden zo snel mogelijk terug naar huis/land. Heb het niks niet hoog zitten met onweer en na Alinde al helemaal niet meer. Komt het toch een soort van dichterbij.
Als ik verrast wordt dan maar op hoop van zegen doorijden zo snel mogelijk terug naar huis/land. Heb het niks niet hoog zitten met onweer en na Alinde al helemaal niet meer. Komt het toch een soort van dichterbij.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Afhankelijk van hoe ver de onweersbui weg is. Maar als ie relatief dichtbij is (met veel regen) dan stap ik wel af....rijden buiten 
Maar ook wel eens gehad dat we in het bos waren, toen hebben we het gas richting stal er maar op gezet...vind dat toch eng tussen de bomen.
Ben verder met onweer ook altijd bewust aan het kijken waar stroomdraad is/loopt, zodat ik er niet te dicht in de buurt kom.

Maar ook wel eens gehad dat we in het bos waren, toen hebben we het gas richting stal er maar op gezet...vind dat toch eng tussen de bomen.
Ben verder met onweer ook altijd bewust aan het kijken waar stroomdraad is/loopt, zodat ik er niet te dicht in de buurt kom.
Geluk is de vrucht van intens werk
Wij hebben dat voor gehad op het jubileum in 2005. Waren in een stuk bos aan het rijden en moesten een groot stuk heide oversteken toen het kei hard begon te regenen en te onweren.
Wij zijn toen maar blijven wachten in het bos tot het onweer over was om over te steken. De heide over vond ik veel enger dan onder zo'n massa bomen. Want wat is de kans dat juist die ene boom geraakt wordt...
Verder nog nooit meegemaakt en eigenlijk ook nog niet over nagedacht. Afhankelijk van in wat voor omgeving je zit zou ik proberen asap weg te zijn of toch te schuilen.
Wij zijn toen maar blijven wachten in het bos tot het onweer over was om over te steken. De heide over vond ik veel enger dan onder zo'n massa bomen. Want wat is de kans dat juist die ene boom geraakt wordt...
Verder nog nooit meegemaakt en eigenlijk ook nog niet over nagedacht. Afhankelijk van in wat voor omgeving je zit zou ik proberen asap weg te zijn of toch te schuilen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Laatst reed ik in de buitenbak en begon het opeens, dus ben ik gelijk afgestapt en in stal afgezadeld.
In het bos ook een keer gehad, toen snel naar huis gereden, waren we net voor het ergste binnen gelukkig!
Als ik het weet dat het komt, ga ik niet rijden of blijf ik in de buurt zoals de buitenbak dan ben ik met 5 tellen in stal.
Onverwacht, zou ik als ik verweg was ook ergens aanbellen om te gaan schuilen. Als dat mogelijk is natuurlijk zo veel huizen staan er niet in het bos haha.
In het bos ook een keer gehad, toen snel naar huis gereden, waren we net voor het ergste binnen gelukkig!
Als ik het weet dat het komt, ga ik niet rijden of blijf ik in de buurt zoals de buitenbak dan ben ik met 5 tellen in stal.
Onverwacht, zou ik als ik verweg was ook ergens aanbellen om te gaan schuilen. Als dat mogelijk is natuurlijk zo veel huizen staan er niet in het bos haha.
Binnen zou ik doorrijden. Buiten ga ik er vanaf. Met een gewone bui blijf ik overigens wel doorrijden.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
In een binnenbak rij ik gewoon door, geen enkele reden om te stoppen.
Een buitenbak daarintegen ga ik bij voorbaat al niet rijden als ik op buienradar zie dat er onweer in de buurt is/eraan komt.
Ben in het bos wel eens overvallen door een onweersbui, was niet voorspeld maar bliksem sloeg paar meter voor ons in een boom (die vervolgens ter aarde ging). Vervolgens heul snel naar huis gedraafd (aan de hand), voelde me echt even niet zo fijn op dat moment.
Een buitenbak daarintegen ga ik bij voorbaat al niet rijden als ik op buienradar zie dat er onweer in de buurt is/eraan komt.
Ben in het bos wel eens overvallen door een onweersbui, was niet voorspeld maar bliksem sloeg paar meter voor ons in een boom (die vervolgens ter aarde ging). Vervolgens heul snel naar huis gedraafd (aan de hand), voelde me echt even niet zo fijn op dat moment.
Als ik weet dat ht kan gaan onweren, ga ik niet rijden. Word ik er door overvallen dan rijd ik rustig naar huis. In het bos kan het foutgaan maar op de open vlakte ook. Daar ga ik niet sneller voor rijden. Uiteindelijk gebeurt er zelden wat.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Binnenbak blijf ik ook rijden, buiten niet. Als ik tijdens een buitenrit wordt overvallen door onweer zal ik dicht bij huizen, schuren oid een schuilplek zoeken. In een open veld kom ik eigenlijk niet. Meestal check ik buienradar ff voordat ik wegga, tenzij de lucht strak blauw is.
Paard loslaten in een open veld en mezelf zo klein mogelijk maken... denk niet dat ik dat kan. Ik heb toch het gevoel dat ik Dani ook moet beschermen. Maar snel het liggen aanleren
Paard loslaten in een open veld en mezelf zo klein mogelijk maken... denk niet dat ik dat kan. Ik heb toch het gevoel dat ik Dani ook moet beschermen. Maar snel het liggen aanleren

Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
-
Haha, ik had ook niet het idee om ze los te laten. Maar om haar te leren liggen, lijkt me ook niet zo goed. Je moet zo min mogelijk contact met de grond maken. Als ze ligt, heeft ze heel veel contact met de grond!Anna_Dani schreef:Binnenbak blijf ik ook rijden, buiten niet. Als ik tijdens een buitenrit wordt overvallen door onweer zal ik dicht bij huizen, schuren oid een schuilplek zoeken. In een open veld kom ik eigenlijk niet. Meestal check ik buienradar ff voordat ik wegga, tenzij de lucht strak blauw is.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)