Easy Boots

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Naomi

Easy Boots

Bericht door Naomi » do 16 aug 2012, 10:07

Hoi!

Omdat Caya en ik de laatste tijd veel buiten te vinden zijn en ik zijn hoeven wil beschermen, zit ik aan hoefschoenen te denken. Na lang rondkijken lijken de Easy Boots mij het fijnste.
Maar dan komt de vraag: welke Easy Boots? Ik vind er zo veel op internet: epic, bare, glove en dan nog een heel stel waar geen duidelijke titel bij staat. Zit er veel verschil in de modellen? En welk model bevalt jullie het beste?
Advies is welkom!

Groetjes,
Naomi
Caya (v. Kunar) :+:
Ydel

Re: Easy Boots

Bericht door Ydel » do 16 aug 2012, 14:41

Hoi Naomi!

Mijn stalgenootje heeft sinds kort hoefschoenen die echt top zijn!
Zal eens vragen waar die van zijn :)

Hoe is het met Caya?
Heeft hij het naar zijn zin? :))
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Naomi

Bericht door Naomi » do 16 aug 2012, 17:38

Hoi!

Ja vraag maar eens, ben wel benieuwd welke hoefschoenen dat zijn!
Met Caya gaat het super. We zijn lekker aan het dressuren, gaan zo'n twee keer in de week een flinke buitenrit maken en sinds kort ben ik langzaam een beginnetje aan het maken met het aangespannen rijden. Hij loopt nu volledig verkeersmak voor me uit aan de lange leidsels. Ben heel gelukkig met hem. Hij heeft zo'n super karakter en gaat echt voor je door het vuur. De buitenritten vindt hij zelf het leukste, dan zie je hem echt rondkijken en genieten. Sinds een weekje durft hij ook het ven bij ons in de buurt in, dus kan hij lekker afkoelen.

Groetjes,
Naomi
sunhild

Bericht door sunhild » do 16 aug 2012, 18:27

Ik heb voor mijn fjord de epic en glove gebruikt. Ze zijn beide fijn in gebruik. Voor de epic moet je net wat handigheid krijgen in het aan- en uittrekken. Maar zelden een schoen verloren. Glove is aantrekken en rijden, maar is wel nauwer betreffende pasvorm. En hierdoor in het begin regelmatig schoenen verloren.

Ik weet niet welke maten je nodig heb, maar heb eventueel wat oudere gloves staan. Zal eens kijken voor de maten en een foto.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 16 aug 2012, 19:34

Ik rij al jaren met de gewone EB's. Zonder gaithers dat vind ik ondingen.
Denk dat Ilonk er al wel 10.000 km mee gelopen heeft. (Verschillende paren dat wel.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ydel

Bericht door Ydel » vr 17 aug 2012, 06:51

Gisteravond was ze niet op stal..
Zal het vragen als ik haar vanavond (zeer waarschijnlijk) zie!

Ben echt superblij om te horen dat je het zo naar je zin hebt met Caya.
Het is qua karakter ook echt het fijnste veulen wat ik gefokt heb.

Daarom gaat Ydel als ze ooit weer gedekt gaat worden misschien wel weer naar Kunar.
Ben benieuwd naar foto's van hem bij jou :)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Naomi

Bericht door Naomi » vr 17 aug 2012, 10:31

Ik zal straks eens Caya's maten opmeten! Begrijp ik het nou goed dat de orginele easyboots ongeveer hetzelfde zijn als de epic, maar dan zonder gaiter?
En wat merken jullie van de pasvorm als de hoef net bekapt is tegen over als de hoef aan bekapping toe is? Krijg je zo'n schoen dan moeilijker aan? Of is dat verschil minimaal?

Eveline ik zal nog eens een poging wagen met foto's van Caya op fw zetten. Ben niet zo'n computer-muis maar zal mijn best even gaan doen haha.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 17 aug 2012, 12:26

Heb epics met gaither dus.
Nooit verloren (ja, 1 x toen kar op zijn kang ging).
Bevielen goed, liggen nu in de kast, rij niet zoveel, dus voeten slijten niet zo erg, kan dus prima blootvoets.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 18 aug 2012, 09:22

Heb gewone easyboots. Wil ook geen epics ivm de gaithers. Als je een schoen verliest en die gaither blijft hangen...brrrrr. Ik ben de easyboots in de 8 jaar dat ik ze heb slechts 1x verloren. Nu gebruik ik ze niet veel meer omdat ik Cavallo's heb. Die zijn wat makkelijker om te doen, maar wel stuk minder slijtvast. Helaas passen easyboots niet om zijn voorvoeten vandaar nu Cavallo's.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
sunhild

Bericht door sunhild » za 18 aug 2012, 13:21

Tja heb ze dus wel eens bungelt aan het been gehad regelmatig met de glove. De eerste keer vind die van mij het wel eng, maar als het nu gebeurt kan ik het alleen zien aan zijn oren of eventueel bijgeluid. Hij blijf namelijk gewoon rustig doorgaloperen met die dingen aan zijn been. En als ik een glove verloor was dat vaak de voorschoenen die hij zelf uit trapt met galoperen.

De gloves zijn hele lichte schoenen en de epic zijn een stukje zwaarder.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Plaats reactie