Tsja, Anka's luchtwegen lekende goede kant op te gaan maar het is een wankel evenwicht nog. Ze is nu 2,5 week hoestvrij op 2 kuchjes na met rijden afgelopen zondag en vanochtend...
Vanmorgen stond ze uitgebreid aan de nieuwe liksteen te likken. Anka gebruikt het ding veel en hij was al een tijdje op. Gisteravond een nieuwe in de wei gelegd. Na het gelik vanmorgen hoestte ze een paar keer. Kan een liksteen prikkelend werken op het slijmvlies van de keel of begin ik echt spoken te zien?
Daarna met slobber eten en grazen niks weer gehoord.
Liksteen en keelirritatie
Liksteen en keelirritatie
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Re: Liksteen en keelirritatie
Zou ze niet wat te gulzig met likken zijn, zodat ze wat licht binnenkrijgt? Dat kan ook kriebels geven.
edit: ik bedoel lucht ipv licht.
edit: ik bedoel lucht ipv licht.
Laatst gewijzigd door leoensuzanne op za 18 aug 2012, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Re: Liksteen en keelirritatie
Zout heeft wel effect op de slijmvliezen (ook bij ons mensen), prikkelt als het geïrriteerd is, daarom kreeg ik vroeger wel altijd te horen: Gorgelen met zout water voor genezing (zuivert). Misschien heeft dat bij Anka ook dat effect!?
Geluk is de vrucht van intens werk