opzeggen stamboeklidmaatschap, vragen
Re: opzeggen stamboeklidmaatschap, vragen
En anders gewoon je contributie niet betalen, wordt je vanzelf wel uitgeschreven ja
Ctje 

En anders dit gedoe voorleggen aan de PVE en vragen wat nu de juiste gang van zaken is.
Ze proberen dit wel vaker, ik denk om toch leden te houden of zo.
Toen de vorige eigenaar van Udo[ 6 jaar geleden] zijn lidmaatschap op wilde zeggen kreeg hij dit ook te horen, maar heeft natuurlijk de papieren niet op gestuurd, en is gewoon uitgeschreven als lid.Er werd hem ook gezegt, als hij Udo zou verkopen dan kan de nieuwe eigenaar contact op nemen met het stamboek en lid worden en dan krijgt Udo zijn papier weer terug,
Toen ik afgelopen jaar stopte,[ heb gwoon per mail gezegt mijn lidmaatschap op te willen zeggen] heb ik alleen een brief gehad met dat ik uitgeschreven ben als lid, meer niet.
dus papier nooit op sturen. Een paspoort is verplicht bij een paard.
Dit soort rare dingen en meer zijn wel de dingen dat ik gestopt ben met het stamboek.
Toen de vorige eigenaar van Udo[ 6 jaar geleden] zijn lidmaatschap op wilde zeggen kreeg hij dit ook te horen, maar heeft natuurlijk de papieren niet op gestuurd, en is gewoon uitgeschreven als lid.Er werd hem ook gezegt, als hij Udo zou verkopen dan kan de nieuwe eigenaar contact op nemen met het stamboek en lid worden en dan krijgt Udo zijn papier weer terug,
Toen ik afgelopen jaar stopte,[ heb gwoon per mail gezegt mijn lidmaatschap op te willen zeggen] heb ik alleen een brief gehad met dat ik uitgeschreven ben als lid, meer niet.
dus papier nooit op sturen. Een paspoort is verplicht bij een paard.
Dit soort rare dingen en meer zijn wel de dingen dat ik gestopt ben met het stamboek.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
foss schreef:Erg raar en dubbel het stamboek wil juist paarden op naam hebben staan en ze willen dat de paarden niet op de oude eigenaar blijft staan en dan doen ze dit uitschrijven.
Ik denk dat ze het paspoort moeten hebben om het aan te passen en daarna krijg je het terug net als een overleden paard waar je het paspoort van wilt houden.
Gewoon negeren ze kunnen je niks maken.
Zou met de beste wil van de wereld niet kunnen verzinnen wat ze dan aan zouden moeten passen als je geen lid meer bent.
Want eigenaar blijft idem en prestaties van het paard etc. ook.
Kolder dus.
Snap die kwats niet, want juist met dit soort gedoe jaag je mensen weg of tegen je in het harnas.
Als iemand geen lid meer wil zijn gewoon op laten zeggen.
Ben ook pas lid geworden toen ik ging fokken.
En tja, nu heb ik een jaarling die ik over 2 jaar toch ook naar de keuring wil doen dus laat het maar even op lid zijn
en ga ondertussen ook voor de fun met Sjol naar de keuring.
Als Hepsie verkocht wordt of iets dergelijks ben ik ook weer lid af, want voor haar ben ik nu lid.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ze willen je als eigenaar uitschrijven ook op papier snap dat ook niet dan kan iedereen net zo goed het paspoort weggooien want dan heeft dat toch geen waarde.
Snap het stamboek echt niet zo worden er minder mensen lid en laten ze het paard op de naam van de vorige eigenaar staan.
Hoeveel paarden worden niet uit geschreven als ze overleden zijn.
Snap het stamboek echt niet zo worden er minder mensen lid en laten ze het paard op de naam van de vorige eigenaar staan.
Hoeveel paarden worden niet uit geschreven als ze overleden zijn.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik heb me ook voor december 2011 uitgeschreven, kreeg een keurige bevestiging van opzegging met inderdaad de vraag of ik het papier van Alex wil opsturen of als hij niet meer in mijn bezit is aan wil geven wie dan nu de eigenaar is. Nou ja Alex leeft niet meer dus ik heb het zo gelaten. Nooit meer wat van gehoord en voor 2012 is er geen contributie afgeschreven. Ik zou het als ik jou was dus gewoon zo laten en er verder niets meer op uit doen. Het blijft inderdaad een hele rare insteek om paspoorten in te willen nemen als je je lidmaatschap opzegd en dan de opmerking dat ze voor ieder paard moeten betalen. Het fjordenpaardenstamboek was (of is dat weet ik niet) altijd redelijk goedkoop met het uitgeven van paspoorten er zijn dus ook legio paarden die geen fjord zijn in het bezit van een paspoort van het nl fjordenpaardenstamboek. Hoe gaan ze daarmee om dan? Als ze voor die paarden ook geld moeten afdragen en die lasten moeten gedragen worden door de leden (want dat begrijp ik uit dit verhaal) is dat natuurlijk kolder. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand met een niet-fjord lid blijft van het fjordenpaardenstamboek omdat die organisatie het paspoort heeft afgegeven. Blijft een raar verhaal.
Maargoed haha gewoon dus niets meer op uit doen, je hebt de brief waarin je opzegging bevestigd is en daarmee is de kous af toch?
Maargoed haha gewoon dus niets meer op uit doen, je hebt de brief waarin je opzegging bevestigd is en daarmee is de kous af toch?
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
- nadinefjorden
Ik heb vorig jaar opgezegd en het zo gelaten
paspoort wilde ik zelf houden en heb niks meer gehoord
paspoort wilde ik zelf houden en heb niks meer gehoord
GEWOON OPZEGGEN, ze hebben wel meer keuren daar in hoenderlo
Groetjes Jan Teunissen
Groetjes Jan Teunissen
Vreemd verhaal. Een paspoort hoort bij het paard. Staat chipnummer in etc. en moet je kunnen overleggen als je met het paard reist.
Ik open even een ander topic, want ik vind dit wel een discussie waard.
Ik open even een ander topic, want ik vind dit wel een discussie waard.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Heel vreemd inderdaad, ik ga het ook opzeggen om de zelfde reden als Carolien.
Onzin dat je paard dan ook niet meer op naam mag als je je lidmaatschap opzegt, dat staat los vanelkaar idd.
Onzin dat je paard dan ook niet meer op naam mag als je je lidmaatschap opzegt, dat staat los vanelkaar idd.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dit staat op de site van het stamboek:
Indien opzegging van uw lidmaatschap uw paarden nog in uw bezit blijven dan dient u het paardenpaspoort op te zenden naar het stamboekkantoor, hierin wordt dan gewaarmerkt dat u eigenaar blijft. Het paardenpaspoort krijgt u daarna weer thuisgestuurd.
Indien opzegging van uw lidmaatschap uw paarden nog in uw bezit blijven dan dient u het paardenpaspoort op te zenden naar het stamboekkantoor, hierin wordt dan gewaarmerkt dat u eigenaar blijft. Het paardenpaspoort krijgt u daarna weer thuisgestuurd.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Dat is inderdaad een beetje onnodige regel wat Dennis hierboven heeft geschreven.
Maar ik snap niet dat iedereen zo loopt te mekkeren, want je krijgt je paspoort dus gewoon terug.
Ze snappen in Hoenderloo dus wel dat een paspoort bij een paard hoort...maar waarom dan in een paspoort moet staan dat je geen lid meer bent maar wel eigenaar?
Maar ik snap niet dat iedereen zo loopt te mekkeren, want je krijgt je paspoort dus gewoon terug.
Ze snappen in Hoenderloo dus wel dat een paspoort bij een paard hoort...maar waarom dan in een paspoort moet staan dat je geen lid meer bent maar wel eigenaar?
Ik vind het onnodig moeilijk doen, alleen maar onnodige extra arbeid.Fran schreef:Dat is inderdaad een beetje onnodige regel wat Dennis hierboven heeft geschreven.
Laat ik even voorop stellen dat ik echt wel tevreden ben geweest alle 13 jaar met het stamboek!, ik vind het alleen raar dat ik netjes opzeg, daarin nog bedankt voor de leuke dingen en dan alleen als reactie een brief krijg waarin staat dat mijn opzegging niet geaccepteerd wordt omdat paard nog op mijn naam staat.
Een redelijk onlogisch verhaal waar dus het ministerie bijstaat etc.
Had ook simpeler gekund en als ik dan mail om te vragen hoe het zsit en dat ik het vreemd vind krijg ik geen reactie meer, dat vind ik jammer.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
Ja prima dat ze het paspoort weer terug sturen, maar wat staat daar in met betrekking tot het lidmaatschap van het stamboek? Waar hebben ze het voor nodig?
Maar goed, ik ga me ook uitschrijven, om de zelfde reden als carolien.
Maar goed, ik ga me ook uitschrijven, om de zelfde reden als carolien.
Azalie :: Isabeau
Ik vraag me ook af wat ze veranderen in het paspoort. Heb het even doorgekeken maar kan niets vinden????
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik heb netjes een mail terug dat ze mijn opzegging accepteren zonder dat ik mijn paspoort op stuur
Kortom, als het goed is is het opgelost!

Kortom, als het goed is is het opgelost!

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Het help wel toch, als je het aankaart op dit forum.
Ze lezen het in Hoenderlo dus ook mee.
Misschien zijn er wel meer zaken die dan aangekaart kunnen worden van dit stamboek.
Misschien zijn er wel meer zaken die dan aangekaart kunnen worden van dit stamboek.
je kunt ze ook gewoon bellen en zelf vragen....teunissen schreef:Het help wel toch, als je het aankaart op dit forum.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Natuurlijk lezen ze best wat mee maar als je vragen hebt aan het stamboek Dan bel je ze toch even
Dan zit er verder niemand tussen en heb je rechtstreeks antwoord.
Het zijn gewoon mensen die een stamboek draaiende proberen te houden
Het is bij elk stamboek wel eens wat

Dan zit er verder niemand tussen en heb je rechtstreeks antwoord.
Het zijn gewoon mensen die een stamboek draaiende proberen te houden

Het is bij elk stamboek wel eens wat

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik vind het alleen maar een plus als het stamboek meeleest, krijgen ze weer vanuit een andere invalshoek mee wat er onder een clubje leden leeft.
En net wat Claudia al aangeeft, je kunt ze gewoon bellen
En net wat Claudia al aangeeft, je kunt ze gewoon bellen

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012