Iemand nog trailertips voor vervoer 2-jarige?
Iemand nog trailertips voor vervoer 2-jarige?
Gjendra gaat dus verhuizen vandaag. En dat moet per trailer. Iemand nog tips over de do's en don'ts.
Ze heeft er sinds ze klein was niet meer op gestaan en vroeg me af hoe we het het beste kunnen aanpakken. Ik heb het hooi net maar weg gehaald alvast, vind ik te link voor als ze toch gaat spoken. En ik heb aan een touw voorin altijd een brokbakje hangen. Misschien ook beter weghalen?
En zal ik haar met 1 of 2 touwen vastzetten?
Ze heeft er sinds ze klein was niet meer op gestaan en vroeg me af hoe we het het beste kunnen aanpakken. Ik heb het hooi net maar weg gehaald alvast, vind ik te link voor als ze toch gaat spoken. En ik heb aan een touw voorin altijd een brokbakje hangen. Misschien ook beter weghalen?
En zal ik haar met 1 of 2 touwen vastzetten?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- kristelhans
Re: Iemand nog trailertips voor vervoer 2-jarige?
Ik zou vooral doen alsof het gewoon is. Ze heeft geen nare ervaringen toch? Ik zou haar aan 2 touwen vastzetten en wel een hooinetje ophangen. Gewoon als alle andere paarden behandelen.

Toen ik Geke vorig jaar ophaalde moest ze natuurlijk een behoorlijke rit op de trailer en ik wist ook niet hoe ze dat zou doen. Ik heb er niets speciaals van gemaakt, hooinet hing in de trailer, voerbak gewoon laten zitten en een extra touw waaraan ze vast stond. Ik had wel het zeiltje dicht gedaan aan de achterzijde. Wel met rust Geke de trailer in gedaan en verder was ze ontzettend braaf
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Gewoon aan beide zijden kort vastzetten en als je de mogelijkheid hebt in een tweepaards vervoeren. Dan hebben ze meer steun en minder mogelijkheden om te draaien en rommelen onderweg.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

In een 2paards trailer met hooinet. Vooral met lekker hooi, dan heeft ze wat te doen
.
Niet te lang zetten, dan kunnen ze nog proberen te draaien.
Kan je niet eventueel Anka meenemen voor verhuizen ? Toch 'houvast' aan haar dan.

Niet te lang zetten, dan kunnen ze nog proberen te draaien.
Kan je niet eventueel Anka meenemen voor verhuizen ? Toch 'houvast' aan haar dan.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Tweepaards is geen optie. Dat gaat mijn auto niet redden helaas. Anders zou ik idd Anka meegenomen hebben als gezelschap.
Ik vind mijn hooinet ietwat griezelig vanwege de grote mazen. Dan denk ik als ze dan een been naar voren steekt... Maar kan ff kijken of ik nog gauw een fijnmazige kan vinden.
Gjendra heeft geen slechte trailerervaringen nee. Gewoon weinig ervaring ermee en aangezien de verhuizing redelijk ad hoc is heb ik helaas geen tijd meer gehad om een en ander nog te oefenen oid.
Ik vind mijn hooinet ietwat griezelig vanwege de grote mazen. Dan denk ik als ze dan een been naar voren steekt... Maar kan ff kijken of ik nog gauw een fijnmazige kan vinden.
Gjendra heeft geen slechte trailerervaringen nee. Gewoon weinig ervaring ermee en aangezien de verhuizing redelijk ad hoc is heb ik helaas geen tijd meer gehad om een en ander nog te oefenen oid.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik doe altijd een extra touwtje met paniekhaak om de voorstang heen...met zoveel ruimte dat ze fatsoenlijk kunnen bewegen, maar zonder dat ze hun hoofd om kunnen draaien. Voordeel is ook dat als ze wat springerig zijn, ze door het touw nauwelijks omhoog kunnen.
Heeft bij Gwynna vorig jaar ook erg goed gewerkt. Zodra ze merken dat ze geen kant op kunnen geven ze zich vanzelf over!
Heeft bij Gwynna vorig jaar ook erg goed gewerkt. Zodra ze merken dat ze geen kant op kunnen geven ze zich vanzelf over!

Met die grote mazen zou ik idd ook eng vinden. Ik heb van die kleine gaatjes, express voor in trailer inderdaad
.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
ik heb net een hooinet bij Greving gehaald, die hebben redelijk fijne mazen, maar niet die hele kleine die jij bedoelt denk ik. Ik doe bij Fatoush 1 touw onder de stang door (tegen steigeren) en 1 er overheen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wij slaan het touw vaak een keer om de buis heen. Kunnen ze er toch moeilijker overheen stuiteren.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik gebruikte altijd mijn gewone hooinet met grote mazen in de trailer. Hing ik op aan het plafond en niet te lang zodat het net vrij hoog hangt. Nooit problemen mee gehad, maar Hay is ook wel een makkelijk paard in de trailer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Je hooinet goed hoog ophangen en ook aan de onderkant met een touwtje vastzetten, knap kind als ze er dan nog met haar been in kan komen zitten.
Wij hebben de paarden altijd aan een trailerlijn vaststaan (die kun je verstellen in lengte) en dan een keer om de buis heen slaan voordat ze er aan vast komen te staan.
Wij hebben de paarden altijd aan een trailerlijn vaststaan (die kun je verstellen in lengte) en dan een keer om de buis heen slaan voordat ze er aan vast komen te staan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Je verbaast je er soms over wat ze voor elkaar kunnen krijgen, hihi..Anita schreef:Je hooinet goed hoog ophangen en ook aan de onderkant met een touwtje vastzetten, knap kind als ze er dan nog met haar been in kan komen zitten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Het is allemaal goed gegaan, na een paar aarzelingen stond ze vlot op de trailer. De eerste meters waren wat onwennig maar daarna was ze rustig.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ze was idd goed rustig onderweg, wel erg zenuwlappig en rotondes waren wel wat lastig nog. Reed express al als een slak omdat dit haar eerste echt rit was, maar ging best. Eraf ging ze ietwat scheef, maar niet als een malle in enen achteruit gelukkig.
- kristelhans
Dus weer een ervaring rijker, lekker dat alles goed gegaan is