Jaja, ik als heuse dressuurprikker denk er over om Vik deze zomer voor de kar te laten beleren,mocht zijn heup goedkomen.
Maar op de menlessen na die ik op Deurne heb gevolgd ( en ik zal heel eerlijk zijn , weinig ervan mee heb gekregen haha) heb ik verder totaal niets met mennen.
Ik ben de afgelopen weken weleens meegeweest met een vriendinnetje en haar tweespan shetties .
Maar welke maat tuig hebben jullie op je (grote ) fjord liggen.
Hij is rond de 1.53.
En is het verstandig om het voorbereidende werk zelf te doen? Dubbele longe kent hij en iets achter zijn billen langs ook.
Maar zoals ik al zei ben ik best een leek op men gebied..
Wat men en tuigvraagjes
Wat men en tuigvraagjes
Totally in love with my little girls ღ Charlotte,21-12-2007 ღ Jasmijn 16-07-2009 ღ
- walking through memory lane
Re: Wat men en tuigvraagjes
Ik heb zelf een Cob-tuig, die goed ligt op gemiddeld brede Fjorden. Maar een echte stevige Fjord zal ie denk ik te klein voor zijn. Maar je kunt de omvang van zijn ribbenkast misschien eens opmeten en lengtematen, dan is het vast na te meten met het tuig wat het best zal passen.
Verder klinkt het alsof hij eigenlijk de essentiele dingen al wel kent. Het hoofdstel met oogkleppen moet hij misschien nog aan wennen, maar met gevoel langs de achterbenen ben je al een heel eind. Volgende stap zou dan zijn met een ervaren beleer-menner erbij aanspannen!
Moet zeggen, ondanks dressuurprik is mennen wel een hele mooie aanvulling! Want ook daar kun je goed werken aan dressuur, dan alleen onbelast qua ruiter...en dan zie je ook soms extra goed waar je als ruiter foutjes compenseert met zit of been. Dat vind ik zelf vooral erg fijn, dat je beeld van de lichamelijke gesteldheid van je paard dan eigenlijk nog meer aangevuld wordt. Je ziet het paard voor je bewegen en je ziet dus ook heel mooi hoe het lichaamgebruik is, dat je vervolgens naast het 'onder het zadel-gevoel' kunt plaatsen.
Verder klinkt het alsof hij eigenlijk de essentiele dingen al wel kent. Het hoofdstel met oogkleppen moet hij misschien nog aan wennen, maar met gevoel langs de achterbenen ben je al een heel eind. Volgende stap zou dan zijn met een ervaren beleer-menner erbij aanspannen!
Moet zeggen, ondanks dressuurprik is mennen wel een hele mooie aanvulling! Want ook daar kun je goed werken aan dressuur, dan alleen onbelast qua ruiter...en dan zie je ook soms extra goed waar je als ruiter foutjes compenseert met zit of been. Dat vind ik zelf vooral erg fijn, dat je beeld van de lichamelijke gesteldheid van je paard dan eigenlijk nog meer aangevuld wordt. Je ziet het paard voor je bewegen en je ziet dus ook heel mooi hoe het lichaamgebruik is, dat je vervolgens naast het 'onder het zadel-gevoel' kunt plaatsen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik weet eigenlijk niet wat voor maat ik heb, denk een ruime cob.
Mijn kleine Jeskim paste hem net en Tea past hem mooi, Tea is 1.46 en vrij fors.
Alleen de frontriem heb ik laten verlengen, die zitten bij veel fjorden te krap.
Mijn kleine Jeskim paste hem net en Tea past hem mooi, Tea is 1.46 en vrij fors.
Alleen de frontriem heb ik laten verlengen, die zitten bij veel fjorden te krap.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cob tuig en een Noors tuig, dat is helemaal te verstellen .
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Voor Pablo had ik van Zilco een extra full. Pablo is ook 1.52 ongeveer en best breed..
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.