"Light" regendeken

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

"Light" regendeken

Bericht door Annemarie » vr 08 jun 2012, 10:41

Ja, beetje een rare vraag maar zijn er ook hele dunne, lichte, zeer goed ademende regendekens? Een soort light-regendekens?

Anka moest begin deze week onder dek vanwege hoesten en slecht weer buiten. Ze heeft tot woensdagavond onder dek gestaan en daarna heb ik hem toch af moeten doen omdat ze er in kookte. Van de DA mocht ze wel buiten maar niet te nat worden (ja en wat is nou precies niet te nat maar dat terzijde). En nu heeft ze dus toch al een paar keer een buitje meegepakt. Nou heb ik niet het idee dat het veel kwaad kan en regent het ook steeds maar kort maar als er nog heel dunne lichte regendekens bestaan hoor ik het graag :list: .

Ik heb zelf 2 regendekens een ongevoerde en een fleece-gevoerde maar met beide was ze toch behoorlijk warm.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jilly

Re: "Light" regendeken

Bericht door Jilly » vr 08 jun 2012, 10:44

Volgens mij heb je er van Bucas wel een, maar hoe heet die weer...

Edit: de Sunshower is dat. Zelf geen ervaring mee, maar dat zou specifiek een regendeken zijn voor de zomer.
Laatst gewijzigd door Jilly op vr 08 jun 2012, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Krista

Bericht door Krista » vr 08 jun 2012, 11:06

Ik heb die van bucas de turn out light en daar houden ze het wel onder uit tot een graadje of 14 a 15. Daarboven is het ook warm hoor. Maar het is een ideale deken. Hij is zelfs bruikbaar tot rond het vriespunt. Voor paarden met een wat bredere nek is er de big neck variant trouwens. Die had die bruine van mij ook.
Ik hoef geen andere zogenaamde ongevoerde regendekens meer want warmte geven ze niet en als het iets warm is zweten ze zich rot onder dat polyester op hun rug.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
boyar

Bericht door boyar » vr 08 jun 2012, 11:52

Dominique heeft erg fijne dekens die ook erg fijn op een fjord liggen.
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » vr 08 jun 2012, 12:25

Voor de Friezen hebben we op stal idd de bucas Sunshower, dat is een combi van een vliegen en regendeken. Het bovenste deel is een ongevoerde regendeken, het onderste deel is vliegen deken. Hij is ook uv reflecterend.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 10 jun 2012, 22:07

Daphne_65 schreef:Voor de Friezen hebben we op stal idd de bucas Sunshower, dat is een combi van een vliegen en regendeken. Het bovenste deel is een ongevoerde regendeken, het onderste deel is vliegen deken. Hij is ook uv reflecterend.
En de deken is wel redelijk stevig? Klinkt alsof dit wel wat is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » ma 11 jun 2012, 06:09

Jazeker! Ze hebben ze inmiddels al voor het 3e seizoen, en alles is nog heel en netjes.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Plaats reactie