Tamara: Kootstra-Groeneveld heeft niks meer te bewijzen, hoor! Zal hem een zorg zijn en wel zodanig dat hij van tevoren wist dat het zadel niet passend te maken zou zijn. Hij heeft namelijk de boom niet verbreed. En, ik stond erbij, en heb me dat gewoon laten vertellen dat dat niet nodig was. Waar ik om gevraagd heb is
1. of de Stubben verbreed kon worden, dat was geen enkel probleem, hij moest alleen even de Fjord meten.
2. het zadel passend te maken voor de Fjord. Bij meting heeft hij geconstrateerd dat boom niet breder hoefde want die paste al, die had immer op een brede Fries gelegen. Wel moest de singel verplaatst en de kniekussens aangepast voor 200 euro dan was het passend voor de Fjord.
Volgens Feike is die hele boom niet verder te verbreden voor de fjord want dan waren de stegen volledig uit verband geraakt. Dat wist Kootstra ook wel en dat had hij me gewoon moeten zeggen maar dan had hij niks verdiend he....dat meten daar verdient hij ook niet aan. Hij had hetzelfde meetding bij zich als die Feike dus zeg het maar!!
Eerder heeft hij wel goed vakwerk afgeleverd voor mijn Fries.
in discussie met zadelmaker?? HOE?
- Machteld&Falco
Re: in discussie met zadelmaker?? HOE?
Ik heb altijd hele goeie dingen over Kootstra gehoord, maar zo zie je maar weer... In ieder geval geen betrouwbare service als ik het zo lees...
Ik heb zelf 4 zadels versleten en ben uiteindelijk op maatwerk uitgekomen. Heb nu voor de twee paarden een Frank Baines Elegance. Die van Jaldiña is standaardmodel maar is wel een aantal keren bijgewerkt (zonder dat ik daar een cent extra voor heb hoeven betalen) omdat er een fout zat in de vulling waardoor het enorm hard zakte met een paar weken en ligt nu als een huis. Die van Falco is maatwerk. Heb er lang op moeten wachten (wordt gemaakt in Engeland), maar was het meer dan waard! Door de gunstige stand van de pond indertijd heb ik hem ook voordelig kunnen kopen. Het vakmanschap van de persoon die aanpast is ook erg belangrijk.
Ik heb zelf 4 zadels versleten en ben uiteindelijk op maatwerk uitgekomen. Heb nu voor de twee paarden een Frank Baines Elegance. Die van Jaldiña is standaardmodel maar is wel een aantal keren bijgewerkt (zonder dat ik daar een cent extra voor heb hoeven betalen) omdat er een fout zat in de vulling waardoor het enorm hard zakte met een paar weken en ligt nu als een huis. Die van Falco is maatwerk. Heb er lang op moeten wachten (wordt gemaakt in Engeland), maar was het meer dan waard! Door de gunstige stand van de pond indertijd heb ik hem ook voordelig kunnen kopen. Het vakmanschap van de persoon die aanpast is ook erg belangrijk.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
En zo heeft elke zadelmaker wel iets, ik ben namelijk totaal niet tevreden over Feike, wat n lapswans is dat zeg.. Idem met die kerel uit Oldeholtpade (hoe heet die ook alweer?). Wel heel tevreden over Tom vd Brink, maar daar zijn sommige mensen ook totaal niet tevreden over. Dus zo heeft iedere zadelmaker wel iets waar sommige mensen niet, of juist erg tevreden over zijn..
Ctje 

Ja, Feike communiceert wat lastig maar ik heb het hier niet over de persoonlijkheden van een zadelmaker, en dat ze allemaal wat hebben...En zo heeft elke zadelmaker wel iets, ik ben namelijk totaal niet tevreden over Feike, wat n lapswans is dat zeg.
Ik vind dat twee zadelmakers die dezelfde meting doen bij een paard op dezelfde boommaat moeten uitkomen?? De zadelmaker Groeneveld heeft me een oor aan genaaid door deze gegevens te falsificeren omdat hem dat op dat moment geld op zou leveren. En dat kan hij doen omdat hij niet gebonden is aan consumentenrecht net zo als al die andere zadelmakers.
Nu kan hij wel lullen als Brugman maar deze praat hij niet meer goed.