Dat is volgens mij echt een hengstending ja. Bij ons is vooral Brijol daar heel erg in. Daar kan je tonnen voer in gooien, die wordt nooit dik. Als hij op de wei staat is het helemaal om zeep. Dan doet hij niks anders dan lopen en zich druk maken in de omgeving.
Hildar was vroegah ook zo (maar die was al oud natuurlijk), duurde na zijn weideperiode wel een paar maanden voor hij er echt weer goed en vol uitzag.
Veel anders dan veel blijven voeren kan je niet doen he. Nooit buiten laten en volproppen is ook geen optie
We hebben ook andere uitersten staan hoor. Alm heeft hier altijd beperkt in het voer gestaan, ook toen ik hem reed. Echt dik was hij toen niet, maar slank heb ik 'm ook zelden geweten

Tempo is helemaal een ramp. Die krijgt stevast de commentaar 'in overconditie' en die werkt toch best wat, krijgt amper krachtvoer en heel beperkt kuil aangevuld met stro.
Pas toen hij van de zomer met 2 merries op de wei ging zag hij er 'normaal' uit. Maar ach, na zijn 30-dagentest zal hij wel slank zijn. Daar krijgen ze toch geen eten